Effectief Omgaan Met Negatieve Gedachtes

Dit is een vervolg op mijn vorige artikel die ging over het uiten van positiviteit. Ik had het er namelijk in dat artikel over dat het zinloos is om negativiteit te uiten omdat niemand je negatieve dingen ook maar iets boeit.

Je verspilt dus je energie.

Daarnaast is het vervelend om een negatieve energie uit te stralen omdat mensen hier last van hebben.

Veel mensen gebruiken het uiten van hun negativiteit echter deels om hun gedachtes te verwerken.

Ik ben het zeker met één ding eens: Het is verkeerd om je negativiteit op te kroppen en er geen aandacht aan te besteden.

Wanneer je namelijk negativiteit wegstopt en er geen aandacht aan besteed, wordt het erger. Probeer dus niet om negatieve gedachtes en gevoelens weg te stoppen.

 

Hoe ga je er dan wel effectief mee om…

Het is dus belangrijk dat je niet je gevoel wegstopt. Houd dat altijd in gedachte. Hierna laat je het langzamerhand los. Je kan het alleen loslaten wanneer je het opmerkt en accepteert.

Dus.

  1. Realiseer dat je negatieve gedachtes en gevoelens hebt
  2. Realiseer dat niet negatief wil zijn, omdat het tijdverspilling voor jou en andere mensen is
  3. Neem diep adem en laat het los (Als je mediteert wordt dit makkelijker, mediteren uitleg)
  4. Verwacht niet dat het in één keer weg is. Het loslaten van negatieve gevoelens en gedachtes kan even duren.
  5. Herhaal het totdat je het niet meer voelt

Daarnaast is het fijn om bij elke verbetering, dus elke keer dat je het meer loslaat, eventjes te glimlachen. Beloon jezelf bij elke kleine verbetering.

Maar… vergeet niet: negativiteit uiten heeft geen zin. Ten eerste leer je dan niet om het gevoel te accepteren, wat de juiste manier is om negatieve gedachtes op te lossen.  Ten tweede interesseert niemand je negatieve verhalen of uitingen ook maar iets.

 

Bram

 

Comments are closed.