Vergroot Je Zelfvertrouwen Door De Juiste Voeding

 

Wist je dat het mogelijk is om je zelfvertrouwen te vergroten door simpelweg de juiste voeding te eten? Voeding heeft veel invloed op hoe jij je in je lichaam voelt. Het is bewezen dat mensen die gezond eten ook veel meer zelfvertrouwen hebben.

Het is eigenlijk heel simpel; door het eten van ongezond voedsel voel je je slecht in je lichaam, en door het eten van gezond voedsel voel je je goed in je lichaam. Voeding speelt een veel grotere rol in hoe mensen zich voelen dan de meeste mensen denken. Als mensen ongelukkig zijn geven ze vaak de schuld aan dingen die gebeuren in hun leven, terwijl het probleem heel vaak simpelweg bij de voeding ligt. Als je het voor het gemak simpel bekijkt wordt je gevoel door twee dingen bepaald:

  1. Hoe je je lichaam behandelt (voeding, slaap, sporten)
  2. Hoe je denkt (Hoe je bepaalde situaties bekijkt, bijvoorbeeld positief of negatief)

In dit artikel ga ik het specifiek hebben over voeding. Ik heb bij mezelf en bij andere mensen gemerkt dat als je gezonder gaat eten, je ook veel meer zelfvertrouwen krijgt. Mijn theorie is dat je door gezond eten veel beter in je vel zit. Je hebt veel meer energie en je kan daardoor dingen doen waar je normaal te moe voor was. Vaak zie ik mensen die denken dat ze te weinig zelfvertrouwen hebben terwijl het grootste probleem eigenlijk hun energieniveau is.

 

 

Belangrijke Dingen Om Te Veranderen In Je Dieet

Er zijn een aantal dingen die belangrijk zijn om te veranderen in je dieet. Ten eerste de dingen die je niet moet eten en echte ‘energiekillers’ zijn.

  • De 3 P’s – Pannenkoeken, patat & pizza. Deze maaltijden vinden het best wel leuk om jouw energie in te pikken en je moe te maken. De reden  hiervan is de hoge hoeveelheid suikers en zetmeel. Suikers en zetmeel zorgen ervoor dat je lichaam veel moeite moet doen om je eten te verteren.
  • Geproduceerd voedsel – bij heel veel geproduceerd voedsel zit suiker toegevoegd. Kijk als je eten koopt op de etiketten van de producten en kijk bij de ingrediënten of er suiker is toegevoegd. Kijk voor de volgende dingen: Suiker, fructosestroop, glucosestroop, glucose-fructosestroop, dextrose. Dit is ook de reden dat sommige producten veel goedkoper zijn dan andere. Vaak zijn producten, waar suiker is toegevoegd, goedkoper.
  • Brood/Aardappels – Vermijd zetmeel. Voor het lichaam is het moeilijk om zetmeel te verteren. Je lichaam heeft hier enzymen (=bepaalde stofjes in je lichaam die helpen met vertering) voor nodig. Het kost je lichaam veel energie om deze enzymen aan te maken. Vermijd daarom het liefst brood en aardappels.
  • Melkproducten – Er wordt vaak gezegd dat melk goed voor je is. Je kent vast de uitspraak ‘Melk is goed voor elk’ wel. Deze uitspraak is er echter vroeger door reclames ingebracht en heeft mensen doen geloven dat melk echt gezond voor je is. Er wordt vaak geargumenteerd dat melk goed voor je is omdat er veel calcium inzit. Het is echter bewezen dat mensen deze calcium maar voor een heel klein deel kunnen opnemen. Zoveel calcium ‘zit’ er dus niet echt in melk.

 

 

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amylase

 

Lees meer over zelfvertrouwen op deze pagina.

Comments are closed.